Konnemawadde?!

The life changing magic of tidying up , of zoals nu vertaald in het Nederlands Opgeruimd! Heb jij hier al van gehoord? of beter nog al gelezen? Dan hoef ik je niet te vertellen dat life changing geen leugen is. Of gaan bij jou alle alarmbellen af als je Konmari hoort, en denk je spontaan : “Konnemewadde?! Is dat beest gevaarlijk?”

Geen paniek! Ik vertel je er alles over in de komende weken.

Konmari of beter Marie Kondo is een Japanse opruimguru (jawel, die bestaan echt) die een boek heeft geschreven over… Opruimen 🙂 Great, een boek die ons zal leren hoe we ons huis netjes moeten houden,zal wel…

Laat mij bij deze meteen dit vooroordeel afknallen, It’s the real deal! In haar boek geeft Marie ons tips over hoe je strategisch je huis op orde brengt, ze maakt komaf met enkele allom gekende tips zoals ‘Gooi elke dag iets weg’ en ‘Doe één kamer met een keer dan lijkt het minder’.

Nee zij gaat voor de korte pijn! Alles in één keer dat is de boodschap. Ook werk je hier niet door per kamer maar per categorie, later meer hier over.

Ik wou jullie alvast eens deze tip meegeven en hoop echt dat jullie naar de winkel snellen om dit boek. Het staat boordevol tips en tricks als je net zoals ik een geboren sloddervos (of lui) bent. Dan weet je de volgende keer al perfect waar ik het over heb!

Stay tuned & let’s Konmari!

Geef een reactie

