Kayla Itsines

7c9dcc4c88a1e833abc5bdb0698e7a72

Sporten take two..

En dit keer proberen we Kayla Itsines Bikini Body Guide. Even een korte uitleg voor wie hier nog niet mee bekend is. Kayla zelf is een personal trainer uit Australië die een workout programma heeft ontwikkeld die je in 3 maanden Bikini proof maakt. Ik ga jullie hier niet bestoken met voor en na foto’s van andere mensen, die zijn er genoeg op Instagram & Pinterest. Dus als je eens een ‘Hu? Dat kan niet?!’ momentje wil hebben ga je gang en zoek het even op.

Ik zal de komende weken alvast de proef op de soms nemen en ga zelf aan de slag met deze trainingen. Mijn eerste week zit er ondertussen al op en ik heb zwaar afgezien. Eerlijk is eerlijk.

Ik las ergens al dat het niet verstandig is om er direct mee te beginnen en eerst een paar weken conditie op te bouwen, maar hé, tegen dan is die bikini periode weer voorbij. En wie heeft er nu iets aan perfect shaped body onder die wollen wintertrui? Wel,dit heeft little miss spierpijn deze week wel gevoeld.

Kayla maakt het ons gemakkelijk en stelde voor iedere week een schema op met iedere dag een andere workout routine. Dit is een voorbeeld van het schema voor de eerste 4 weken.

Schermafbeelding 2015-05-18 om 20.32.02

Het komt er dus op neer dat je 6 van de 7 dagen in de week iets doet. Hiervoor gebruikt ze 3 soorten training. Resistance ( spier- & cardiotraining) LISS (snelwandelen,fietsen,..) HIIT (intervaltraining) en Stretch (uh ja..stretchen).

Voor de Resistance voorziet ze ons alvast van gevarieerde workout circuits zoals deze.

b7a69aeebcc623c04ad1002a3a1a0d91

Hierbij is het de bedoeling dat je eerst circuit 1 doet daarna circuit 2 even rust en ze dan beide nog eens doet. Iedereen mee?
Ik ga hier jullie moed nog niet afnemen en vertellen hoe ik de dag erna mijn bed niet uit kon en de dag daarna smeekte om een dubbele beenamputatie. Dit hou ik voor een volgende update! 😉

Hoe dan ook, een workout is a lot more fun als je wetsamen doet! Dus iedereen die zoiets heeft van ‘Eyo, ik wil ook zo’n body als die kayla!’ Zoek het eens op, Je kan het boek of e-book kopen of je kan het net zoals ik volledig gratis lezen via Issuu (is dit illegaal ik weet het niet??)

I know, ik ben absoluut niet de beste in dingen uitleggen. Soms neemt men enthousiasme de overhand en ratel Ik maar door zonder to the point te komen. Moest er iemand geïnteresseerd zijn wil ik mijn best doen toch nog even verduidelijking te brengen 😉 voor iedereen die al mee is met deze trein? stay tuned voor mijn (pijnlijke) updates!

x,Liz

Geef een reactie

