BARRIO CANTINA BRUGGE

Schermafbeelding 2015-06-09 om 08.40.06

Wie kent het concept van food truck festivals al? Voor wie van eten houdt de ultieme tip. Geen Dimitri Vegas op dit festival maar food all the way! Omdat ze het op hun site zo mooi uitleggen hier wat copy-paste werk 😉

Een gezellige markt waar je aan originele food trucks een waaier van wereldse gerechtjes / street food kan bestellen, een streepje muziek, leuke bars, toffe zithoeken en sympathieke randanimatie. Mexicaanse burrito’s, Vietnamese springrolls, Amerikaanse hamburgers, Thaise dumplings, Polé Polé Mojito’s, … betaalbaar en voor elk wat wils in het groot openluchtrestaurant met tientallen mobiele keukentjes. Wil je gewoon even de sfeer komen opsnuiven of de heupen wiegen op de zomerse soundtrack van de aanwezige dj’s,dat kan ook, want de toegang is gratis!

Je koop dus best een hele hoop bonnetjes als je van al dit lekkers wilt genieten. Maar zelf met een grote honger van 3 dagen ver is het bijna onmogelijk om van alles iets te proeven. Keuze’s maken is dus (jammergenoeg) de boodschap.

Ik ben een superfan van loempia’s dus als eerst ging ik voor de mini vegan loempia’s van Vietnamama. SOOO GOOOD! Lekker sausje erbij,top! Zeker een aanrader.
In tegenstelling tot de Mojito die ik daarna bestelde bij de Bacardi bar. Ik weet niet wat ze er mee gedaan had maar het smaakte gewoon naar een mengeling van zuivere Bacardi en gesmolten ijs. Munt? didn’t taste it.. Limoen? Where did you go? en het zoete van de suikersiroop was al helemaal niet aanwezig. Oja er was wel nog een extra.. er dreven een paar beestjes rond tussen mijn ijsblokjes die wellicht afkomstig waren van de twee muntblaadjes die ergers verscholen zaten in mijn bekertje. Zonde van mijn 7euro want ik heb zeker 2/3 de vuilnisbak ingegooid. Dit was echt ondrinkbaar.

Maar wat ik toen bestelde maakte mijn dag top! Een hamburger van Kilimanjaro. Of misschien ken je ze wel beter als Hanne & Jaro die met hun Sticks&Stones winnaar werden van mijn pop-up restaurant 2014. Glazed pork FTW!

IMG_1705

Als afsluiter ging Husband nog voor de Nacho’s van Monba Taqueria. Nacho’s afgewerkt met een dipsausje,sesamzaadjes en (ik denk) rode mais. IMG_1707

Dus als je net zoals ik een zwak hebt voor lekkere foods en een hippe sfeer, dan MOET je zeker eens een Food truck festival doen deze zomer. Meer info vind je op Barrio Cantina. Ons vind je alvast terug op de volgende editie in Gent!

IMG_1697

x,Liz

4 thoughts on “BARRIO CANTINA BRUGGE

  1. Leuk! Ik heb hun website een paar weken geleden al eens zitten uitkammen, maar voorlopig heeft het nog ooit gepast om het foodfestival eens te kunnen bezoeken. Ik hoop deze zomer wel eens de tijd te vinden.

    Like

Geef een reactie

