KONMARI #1

Schermafbeelding 2015-06-10 om 21.38.04

De eerste 2 weken van Konmarieën (dit moet een werkwoord worden) Zit er al op en ik ben super enthousiast om te zeggen dat het werkt! De onderdelen van de lijst die al afgewerkt zijn blijven er netjes bij liggen. Dat kan ook niet anders al je ziet wat er allemaal is verdwenen in een vuilniszak. Best dan we niet in Gent wonen en de vuiliszakken hier wel werden opgehaald. Korte pijn! Weg!

Als eerst op de to-do lijst stond de categorie kledij. Hier ben ik alles samen geteld een uur of 5 mee bezig geweest.
Eventjes ademhalen, en hup alles vloog uit de kast. Ieder stukje van mijn (veel te grote) hoop ging door mijn handen. Maak jij me eigenlijk wel nog gelukkig? Waarom gaf ik jou al zo lang geen liefde meer? Oh, onze relatie is nooit geweest wat het had moeten zijn, toch bedankt! Jap I did it Konmari Style. Daarna werden de overgebleven stukken met veel zorg opgerold/gevouwen en terug in de lades gelegd.

Misschien goed om te weten dat ik van 3 lades broeken naar 1 ben gegaan. De t-shirts minderde van 2 tjokvolle lades naar 1 en de truien gingen eveneens van 3 naar 1 lade. De blouses en jurkjes hangen nu netjes los op de roedes waar ze hiervoor op elkaar gepropt hingen als een boot vol vluchtelingen. Er kon letterlijk geen kapstok meer bij.

Hier enkele voor en na foto’s

t-shirts:

IMG_1659

IMG_1665

Truien

IMG_1666

IMG_1669

Broeken:

IMG_1670

IMG_1674

Ziet dit er beter uit of wat?

De volgende halte was boeken. Dit ging relatief vlot daar wij niet veel boeken hebben. Laat ons zeggen dat de klus op een half uurtje geklaard was. En twintig minuten hiervan gingen op aan het verzamelen van de boeken, in echt iedere kamer lag er wel een boek. Nu Staan ze allemaal samen op één plek, bij hun soortgenoten, want volgens Marie voelen ze zich daar beter 😉

De daarop volgende categorie is papieren. Huge one! Volgens de regel van Marie moet alles gewoon weg. Zo simpel is dat nu eenmaal niet. Welke papieren moet je houden welke niet? Lastig. Nu toch even alles samen geraapt,wasmand of 3. Deze ben ik momenteel aan het  uit sorteren volgens soort (verzekeringen,huis,werk,…)  daarna zal ik er eens grondig doorgaan. En alles in gelijke mapjes plaatsen, dit ook wellicht wat netter dan de prachtige verzameling van een Diddle map die ik nog terug vond, een kaftje met daarop ‘AARDRIJKSKUNDE’ en een ringmap die wellicht nog je jaren 70 heeft meegemaakt.

Je kan dus wel zeggen dat ik al redelijk wat gedaan heb de laatste weken en het enthousiasme groeit met de dag. Ik begin te snappen wat ze bedoeld met rust creëren. Terwijl ik zo bezig ben denk ik al van “Oh, daar kan ik dan een hoekje maken met mijn make-up” en “Als die bureau opgeruimd is plaats ik er mijn naaimachine op”

Het boek ligt ondertussen klaar om door te geven aan mama (die trouwens ook wel een soort van opruimguru is). Mijn zus zal het geweten hebben 😉

Ik probeer deze week ook een checklist online te plaatsen voor diegene die er wat aan hebben, want nu is die enkel beschikbaar in het engels.

Hebben jullie al plannen om met Konmari aan de slag te gaan? Laat gerust een reactie na, dan kunnen we elkaar tips geven!

x,Liz

3 thoughts on “KONMARI #1

Geef een reactie

